Amsterdam ArenA vervangt oude liftinstallaties

 

In het kader van duurzaamheid, veiligheid en beschikbaarheid, laat de Amsterdam ArenA in de zomer van 2015 twee liften (8 etages) aan de Noord- en Zuid kant van het stadion volledig vervangen.

 

Samen met de Amsterdam ArenA heeft Liftconsult een lift-specifiek behoefteplan opgesteld. Hierbij is de nadruk gelegd op veiligheid, duurzaamheid, betrouwbaarheid, esthetiek, functionaliteit en vandaalbestendigheid. In het kader van het “verder verduurzamen” (zie: www.vanzelfsprekendduurzaam.nl ), zijn het verhogen van de huidige vervoercapaciteit en verlagen van het huidige energieverbruik belangrijke voorwaarden voor de Amsterdam ArenA.

 

Liftconsult heeft het behoefteplan vertaald naar een werkomschrijving voorzien van de specifieke inkoopvoorwaarden. Met de werkomschrijving zijn offertes aangevraagd en is er zorg gedragen voor het verkrijgen van scherpe prijzen.

 

Doordat de Amsterdam ArenA het gehele jaar door evenementen exploiteert, waarbij de betreffende liftinstallaties volledig deel uitmaken van de bedrijfsprocessen, zijn er (slechts) drie weken beschikbaar voor de volledige vervanging van de twee liftinstallaties. Door de goede voorbereiding en een gedegen projectorganisatie zijn de (rand)voorwaarden vooraf bekend, zijn vervelende verassingen achteraf uitgesloten en is een prettige samenwerking met alle stakeholders mogelijk.

 

Date: zondag, 12 april, 2015